Moskvič - 427

( 1967 - 1975 )

Automobil s karosérií typu kombi slouží k přepravě osob nebo k přepravě osob a nákladu. V prvém příkladě se v něm může přepravovat pět osob, avšak bez nákladu, v druhém případě se mohou přepravovat čtyři osoby a náklad o hmotnosti do 120 kg nebo dvě osoby a náklad o hmotnosti do 260 kg.

Moskvič 427

U tohoto typu vozu jsou použita kratší péra než u základního typu 412 a pneumatiky o větší únosnosti. Zadní sedadlo karosérie typu kombi je speciální, s polštářem, který lze sklopit vpřed a opěradlem, které se sklopí za polštář do vodorovné ( převrácené ) polohy, čímž se zvětší plocha zavazadlového prostoru. Pod odklopnou podlahou tohoto prostoru je vodorovně uloženo náhradní kolo a vedle něho je místo na zvedák a hustilku k huštění pneumatik. Brašny s nářadím je možno ukládat buď v zavazadlovém prostoru nebo pod polštářem zadního sedadla. U vozů do roku výroby 1972 se dveře pro přístup do zavazadlového prostoru skládaly ze dvou polovin, kdy horní prosklená část se otevírá směrem dovrchu a spodní dolů. Po této modernizaci pro přístup do zavazadlového prostoru slouží jen jedny jednokřídlé dveře s oknem, opatřené rukojetí se zámkem. Dveře jsou zavěšeny v závěsech na horní hraně zadního dílu karosérie a otvírají se směrem vzhůru. V otevřené poloze se dveře udržují vzpěrou, jejíž jeden konec je kloubově připojen ke dveřím a druhý zapadá do lůžka v otvoru zadního dílu karosérie. Jsou-li dveře zavřeny, zachytí se vzpěra do držáku na jejich vnitřní straně. Na čelní ploše vnitřku dveří jsou upevněny pryžové kolíky, zapadající při zavírání dveří do lůžek v otvoru zadního dílu karosérie. V přední části vozu zaujmou dva hlavní světlomety a lesklá chromová maska chladiče se svislým žebrováním. Během výroby se objevil i model s čtveřicí světlometů určený převážně na export do západních zemí.
V prosinci roku 1969 byl vůz modernizován, přední kulatá světla vystřídaly modernější hranatější světlomety vyráběné v Německé demokratické republice, jiná byla i maska chladiče, nové jsou taktéž zadní skupinové svítilny se zpětnými světlomety, zadní blikače a postranní parkovací svítilny na zadních sloupcích. Takto modernizovaný model se označoval jako Moskvič 427IE a vyráběl se až do roku 1975, kdy byl vystřídán modernějším novým typem s označením Moskvič 2137. Nesmíme opomenout zmínit, že se tyto vozy Moskvič 427 zúčastnily v roce 1970 velkého maratónu s názvem Rallye Londýn - Mexiko, zde působily jako servisní vozy pro závodní tým. Po celou dobu vozily servisní vybavení a náhradní díly pro závodní vozy a společně s nimi absolvovali celou délku maratónu.

Pod kapotou se nacházel čtyřválcový, čtyřdobý benzínový řadový motor OHC o objemu 1478 cm3 s kapalinovým chlazením s dvoukomorovým karburátorem K-126N. Motor dává výkon 75 koní (55,2 kW) při 5800 ot./min. a dosahoval maximální rychlosti 130 km/h. Převodovka je mechanická, čtyřstupňová se synchronizací všech převodových stupňů, převodový poměr 4,55. Konstrukční řešení podvozku je totožné se základním modelem. Přední kola jsou nezávisle zavěšena na lichoběžníkových závěsech s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči a tyčovým torzním stabilizátorem. Zadní hnací nápravu mostového typu upevňují a vedou dvě osmilistová půleliptická a podélně uložená péra a šikmo umístěné teleskopické tlumiče. Brzdy byly jednookruhové s posilovačem brzdného účinku a na všech čtyřech kolech bubnového typu.

Foto sériových vozů:

Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427  Moskvič 427


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz