Dušanova garáž

Moskvič Aleko koupili moji rodiče na základě dlouholetých dobrých zkušeností s předchozím Moskvičem 2140, který jsme měli od roku 1978. Nové Aleko se v roce 1990 velmi obtížně shánělo, takže auto koupili až v roce 1992, bylo dva roky staré a mělo najeto 6 900 km. Po dvou letech bezproblémového ježdění mělo poprvé namále. Opravu po havárii pravé přední části nám v servisu Moskvič v ČSAO nechtěli udělat, doporučovali prodej auta na náhradní díly a Aleku hrozilo vrakoviště. Naštěstí se nám podařilo zajistit opravu v servisu Lada v Praze 6 - Podbabě. I když byla obtížná jak rozsahem poškození, tak i v té době ( rok 1994 ) katastrofálním stavem dodávek potřebných náhradních dílů z Ruska, nakonec se podařila a Aleko mohlo zase dál jezdit. Já jsem ho dostal začátkem roku 1999 ( do té doby jsem jezdil výše zmíněným Moskvičem 2140 ) a i když na Aleku již trochu začínala trochu hlodat rez, stále jezdilo dobře. Náš starý Moskvič 2140 se odebral na desetiletý odpočinek do garáže, ale nyní již prochází kompletní opravou karosérie, laku a snad se již brzy vrátí zpátky na silnice. Během dalších let používání se koroze na Aleku rychle rozšiřovala a bylo jasné, že musí dojít k opravě, jinak by mu brzy mohlo hrozit vrakoviště. Původně zvažované opravy karosérie vlastními silami jsem brzy zavrhl ( hodně k tomu přispěla nádherná renovovaná Aleka, která jsem občas vídal v servise pana Švaňka a také přední blatník, který mi už po půl roku po pečlivé domácí opravě začal znovu rezavět ) a tak došlo v roce 2005 v servise pana Švaňka na kompletní renovaci Aleka do současného stavu. Po této opravě již k dennímu používání neslouží, jezdíme s ním jenom občas, na výlety a pro radost. Je zajímavé vidět, jak se za tímto na dnešních silnicích již nepříliš obvyklým autem lidé otáčejí. Provedená renovace také přispěla k tomu, že jsem na internetu začal znovu vyhledávat odkazy na Moskviče a lidi kolem nich. Výsledkem bylo na začátku 2007 nalezení moskvičáckých internetových stránek a tak jsme díky opravenému Aleku začali jezdit na srazy, poznali spoustu skvělých lidí a mohli být u založení našeho Moskvič klubu ČR. Dnes má naše Aleko najeto něco málo přes 50.tisíc km a zajímavostí je, že hranici 50.000 km jsme překročili během cesty na nedávný sraz Moskvičů Pardubice 2009. Několik dalších zajímavostí - velmi dobrý zvuk zajišťuje dnes již historické ( ale s digitálním tunerem ) autorádio Roadstar z poloviny 80.let, na zadních kolech jsou stále ještě obuté původní sovětské pneumatiky z roku 1990. V roce 2002 vezl švagr našim Alekem do porodnice moji sestru ( potřebovali v té době krátce před porodem půjčit spolehlivé auto ) a hlavně v dubnu 1999 vezlo moji dnešní manželku Markétu na naší první schůzku. Na naší svatbě v roce 2004 bohužel nejezdilo, protože bylo rok před započetím renovace v nepěkném stavu. Dnes by ale určitě ostudu neudělalo.

Dušan je majitelem dvou vozů značky Moskvič. Jeho model 2141 Aleko z roku 1990 prošel kompletní renovací v létě 2005. Druhý z jeho vozů je model 2140, který je zatím v předrenovačním, ale v plně funkčním stavu

Moskvich 2141 Alekofoto Moskvich 2141 Alekofoto Moskvich 2141 Alekofoto Moskvich 2141 Aleko

 


© 2009 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz