Moskvič - 2136
Moskvič - 2137

( 1976 - 1976 )
( 1976 - 1984 )

Pětidveřové kombi Moskvič 2136 a 2137 je karosářskou variantou základního typu 2138 / 2140. Zatímco však při modernizaci čtyřistadvanáctky byla změnám podrobena celá karosérie, zejména příď a záď, nové kombi vzniklo spojením již nové přední části typu 2140 a zádi předchozího kombi 426.

Moskvič 2137

V přední části vozu zaujme nová maska chladiče se zvýrazněným horizontálním členěním, která vůz opticky snižuje. Hlavní světlomety jsou hranaté, uzpůsobené pro montáž stíračů a ostřikovačů. Nový tvar dostala i přední kapota, oba přední blatníky a nárazníky, které jsou doplněny o celopryžové svislé členy. Moderním prvkem karosérie, který nepostrádá i význam z hlediska bezpečnosti, jsou zapuštěné kovové kliky dveří. Konstruktéři moskevské automobilky si při úpravách stávajících typů vytkli cíl: přizpůsobit co nejvíce částí automobilu náročným mezinárodním předpisům. A tak k homologačním značkám, které Moskvič obdržel za bezpečnostní hřídel volantu, bezpečnostní zámky a závěsy dveří a kotevní místa pro uchycení bezpečnostních pásů přibyly další. Samozřejmostí je vrstvené čelní sklo, kterým nejsou vybaveny mnohem dražší zahraniční vozy. Pro přístup do zavazadlového prostoru slouží jednokřídlé dveře s oknem, opatřené zamykací rukojetí. Dveře jsou zavěšeny v závěsech na horní hraně zadního dílu karosérie a otvírají se směrem vzhůru. V otevřené poloze se dveře udržují vzpěrou, jejíž jeden konec je kloubově připojen ke dveřím a druhý zapadá do lůžka v otvoru zadního dílu karosérie. Jsou-li dveře zavřeny, zachytí se vzpěra do držáku na jejich vnitřní straně. Na čelní ploše vnitřku dveří jsou upevněny pryžové kolíky, zapadající při zavírání dveří do lůžek v otvoru zadního dílu karosérie. Příjemným překvapením je vybavení interiéru. Nová přední sedadla jsou velmi dobře tvarovaná a poskytují řidiči i spolujezdci dostatek pohodlí i při delších jízdách. Ke standardní výbavě patří i výškově stavitelné opěrky hlavy předních sedadel. Vnitřní rozměry karosérie poskytují prostor pro čtyři a spíše jen krátkodobě pro pět osob. Dvouramenný bezpečnostní volant s měkce čalouněnou hlavou, nesoucí emblém výrobního závodu, má průměr 380 mm a velmi příjemně se drží, zejména díky tloušťce věnce. Řešení přístrojové desky je nejen účelné, ale i vkusné. Celá přístrojová deska je měkce obložena a její povrch je potažen omývatelnou koženkou. Zadní sedadlo karosérie typu kombi je speciální, s polštářem, který lze sklopit vpřed a opěradlem, které se sklopí za polštář do vodorovné ( převrácené ) polohy, čímž se zvětší plocha zavazadlového prostoru. Pod odklopnou podlahou tohoto prostoru je vodorovně uloženo náhradní kolo a vedle něho je místo na zvedák a hustilku k huštění pneumatik. Brašny s nářadím je možno ukládat buď v zavazadlovém prostoru nebo pod polštářem zadního sedadla. Automobil s karosérií typu kombi slouží k přepravě osob nebo k přepravě osob a nákladu. V prvém příkladě se v něm může přepravovat pět osob, avšak bez nákladu, v druhém případě se mohou přepravovat čtyři osoby a náklad o hmotnosti do 120 kg nebo dvě osoby a náklad o hmotnosti do 260 kg.

Největší změnou oproti předchozím typům se odehrála na podvozku, resp.na brzdách. Brzdová soustava, která je výsledkem spolupráce s anglickou firmou Girling, je dvouokruhová s podtlakovým posilovačem a omezovačem brzdného tlaku na zadní nápravě v závislosti na zatížení. Na rozdíl od dřívějších typů jsou nyní na přední nápravě montovány brzdy kotoučové o průměru 230 mm. Účelné je uspořádání brzdových okruhů. Na přední nápravě jsou brzdové válečky zdvojeny a jedna jejich dvojice pracuje jako samostatný okruh, zatímco druhá je propojena s brzdovými válečky zadní nápravy. Při případné závadě v brzdové soustavě brzdí tedy vždy přední náprava. Vhodně zvolená charakteristika podtlakového posilovače umožňuje citlivě regulovat účinek brzd a přispívá tak k pocitu jistoty při brzdění. Přední kola jsou nezávisle zavěšena na lichoběžníkových závěsech s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči a tyčovým torzním stabilizátorem. Zadní hnací nápravu mostového typu upevňují a vedou dvě osmilistová půleliptická a podélně uložená péra a šikmo umístěné teleskopické tlumiče. Pro snížení hlučnosti je u výkonnější varianty vozu výfuková soustava se třemi tlumiči výfuku. Převodovka u obou modelů byla mechanická, čtyřstupňová se synchronizací všech čtyř stupňů, převodový poměr 4,55. Vůz je vybaven pneumatikami o větší únosnosti. Osud užitkových Moskvičů se starším motorem OHV byl zpečetěn už v roce 1976 a Moskvič 2136 se na výrobní lince dlouho nezdržel. Vyráběl se od května 1976 až do prosince 1976 a bylo vyrobeno pouhých 21 vozů. Moskvič 2137 se ve výrobním programu udržel až do konce roku 1984 a za tu dobu se jich vyrobilo 85 670 kusů.

Technické informace:

 

Moskvič 2136

Moskvič 2137

Základní údaje:

   
Délka

4 210 mm

4 210 mm

Šířka

1 550 mm

1 550 mm

Výška

1 525 mm

1 525 mm

Světlá výška

195 mm

195 mm

Rozvor

2 400 mm

2 400 mm

Rozchod přední

1 270 mm

1 270 mm

Rozchod zadní

1 270 mm

1 270 mm

Pohotovostní hmotnost

1 095 kg

1 115 kg

Celková hmotnost

1 495 kg

1 515 kg

Motor:

   
Motor

MZMA - 408

UZAM - 412

Objem

1 358 cm3

1 478 cm3

Výkon

50 koní (36,8 kW) při 4 750 ot./min

75 koní (55,2 kW) při 5 800 ot./min

Točivý moment

92 Nm při 2 750 ot./min

112 Nm při 3 000 ot./min

Druh paliva

BA-76

BA-93

Objem nádrže

46 l

46 l

Provozní vlastnosti:

   
Maximální rychlost

115 km/h

130 km/h

Fotogalerie vozu:

Moskvič 2140  Moskvič 2140  Moskvič 2140  Moskvič 2140  Moskvič 2140  Moskvič 2140


© 2010 moskvichklub.cz          Pro případné dotazy nás kontaktujte na info@moskvichklub.cz